Realis

Tuesday, April 19, 2011

|HOP


Assalamualaikum,

Alhamdulillah, murah rezeki aku semalam sebab ada orang belanja tengok wayang. Jika diikutkan sudah lama aku tidak tengok wayang sebab sibuk dengan kerja di pejabat. Malah, pelawaan kawan-kawan untuk pergi ke pawagam terpaksa aku tolak dengan terpaksa. 

Berbalik kepada cerita yang aku tengok semalam. Cerita ini mengisahkan seekor arnab muda iaitu EB. EB tidak sabar untuk mengikuti jejaknya ayah dan menjadi Bunny Easter. Tapi dua puluh tahun kemudian, EB menyedari bahawa mengambil alih perniagaan keluarga bukanlah semudah yang disangka. Impian EB adalah untuk menjadi seorang pemuzik. Ayahnya mula memberi tekanan kepada EB dan menyebabkan EB melarikan diri melalui Rabbit Hole dari Pulau Easter ke Hollyeood.

Di Hollywood EB bertemu dengan Fred O'Hare, seorang lelaki 30-an. Fred O'Hare seorang penganggur dan tinggal bersama dengan orang tuanya lagi. sepanjang tahun dia mencari kerja tetapi sia-sia kerana bermacam-macam alasan yang diberikan untuk tidak menerima kerja tersebut. Bila kakak Fred memberi tawaran untuk tinggal dan menjaga rumah majikannya dan telah membuat temujanji untuk temuduga di sebuah syarikat permainan video, dia berfikir nasibnya telah berubah. Kemudian dia bertemu EB... dan semuanya bermula selepas pertemuan itu.

Rasanya, untuk maklumat lanjut sila klik link ini.

2 comments:

  1. uish..seyesly xtaw pn psal muvie nih~
    taw crite Malayu je.. hahaha...

    btw, sorry lmbt reply cmmmt sbb Shark bz sgt3, last sem nih.. nak taw apa yg Shark buat sem nih, mai la mlawat blog Shark..

    last but not least, "SAPA KATA STUDENTS ACCOUNT SKEMA??" hehehe
    -Salam-

    ReplyDelete
  2. SHaRKFiQ SSM: g la tgk klu ada mase n klu da lg maen kat wayang. cite bese je.tp boley la klu nk lyn^^

    ReplyDelete