Realis

Monday, May 16, 2011

|Aquaria


Assalamualaikum, kemanakah anda habiskan cuti hujung minggu semalam? Tasik? Sungai? Hutan? Gua? Bukit? Jika hendak tahu, aku dan dua orang gigolo telah ke Aquaria. Itupun setelah mendapat tiket percuma dari Aquaria. Aku sebenarnya sudah beberapa kali masuk ke Aquaria. Tetapi setiap kali datang ke sini, pasti ada haiwan baru yang dipamerkan. Sangat mengujakan!!! Manakala dua orang gigolo tersebut baru pertama kali datang. Maka, terpaksalah aku jadi pemandu pelancong pada hari itu. Kebetulan ketika kami sampai, kakitangan di situ sedang bercerita perihal ikan pirana di salah satu akuarium di situ. Sebenarnya acara kemuncak adalah memberi makan kepada ikan-ikan tersebut secara lansung. Kami bernasib baik kerana mereka baru memulakan acara. Ikan yang menjadi mangsa adalah ikan talapia. Agak pelahap juga si pirana makan. Hanya satu minit masa yang diambil untuk menjamah si talapia sehingga tinggal tulang selangka!


Penerokaan diteruskan sambil melihat gadis-gadis yang kebetulan berkeliaran mundar-mandir berhampiran aku. Maaf, aku kurang memberi tumpuan ketika melawat Aquaria semalam. Terlampau ramai gadis ketika itu. Rabun sekejap!!! Apa yang penting, petang Ahad aku dihabiskan di tempat yang penuh dengan pengetahuan. Sekurang-kurangnya aku dapat meluangkan sedikit masa dengan rakan-rakan ku sebelum aku berhijrah ke Alor Setar.

12 comments:

  1. hujung minggu anda sangat produktif hahaha

    ReplyDelete
  2. Nak tgk gambar ikan pirana!!

    ReplyDelete
  3. otter. rupamu mcm hamster saye lah. lalalala~

    ReplyDelete
  4. pehhhhh stylo lah wei :) have a nice day !!

    ReplyDelete
  5. waawaa..pegi tak ajak.
    best nye dapat tgk ikan kan..
    dua org gigolo tu tak tahan..ngeh3

    ReplyDelete
  6. @W. Hidney: yez. agk produktif gk ler.dr xwt pape kat umh.seb da tiket free^^

    ReplyDelete
  7. @Zue Zoey: pic ikan pirana xclear lor T.T

    ReplyDelete
  8. @Aleeyaah Darn: ouh da bela hamster ye.mesti tomei kan?

    ReplyDelete
  9. @aiman rashidd: tenkiu aiman. mesti da pnh g cini kan?

    ReplyDelete
  10. @Aida Omar: alololo.cik aida xpnh g lg ke cini?

    ReplyDelete
  11. comel tu mmg. besa giler da famili dye. hahaha. asek besalin ajew. :D

    ReplyDelete
  12. @Aleeyaah Darn: ha tau xpe. tp ank2 die pon tomei2 kan?

    ReplyDelete