Realis

Saturday, April 23, 2011

|Hujan


Assalamualaikum, pada bila-bila masa sahaja hujan akan melewati ke pejabat aku. Saat ini, hujan kelihatan sangat lebat disekitar Cheras dan daerah sewaktu dengannya. Bukan aku tidak mahu pulang ke rumah, tetapi kesesakan di jalan Tun Razak menyebabkan aku merasa malas untuk memandu. Lagi pula, waktu kerja sudah tamat sedari jam 1300 tadi. Jadi, aku sudah menghabiskan hari Sabtu aku di pejabat. Untuk pengetahuan semua, minggu kedua dan minggu ketiga, semua kakitangan wajib datang bekerja. Pada pendapat aku sebagai seorang pegawai pemasaran yang berdedikasi kepada kerjanya, adalah memang tidak patut hari tersebut di istiharkan sebagai hari bekerja kerana kebanyakan pejabat tutup. Buang masa betul!!!


Hari ini aku cuma membalas satu e-mel kepada Ketua Pengarah Pejabat Pelancongan Nasional, Republik Guinea. Itupun disebabkan aku terbuka e-mel tersebut di spam yang bertarikh 12hb April 2011!!! E-mel tersebut dihantar oleh Encik Ibrahima Kilé Sow. Terima kasih diucapkan kepada beliau kerana telah memberi reaksi terhadap surat aku yang bertarikh 14hb Mar 2011. Cuma yang menjadi masalah adalah isi kandungan surat tersebut. Kenapa ditulis dalam bahasa Perancis?! Menangis aku...Nasib ada Google Translate. Selesai masalah aku menterjemahkan surat dari beliau.

Kepada Encik Ibrahima Kilé Sow, sila balas e-mel aku. Isnin nanti aku telefon. Jangan kau cakap Perancis sudah la. Nanti jadi macam ayam dengan itik pula.

22 comments:

  1. nasib x kena bkk kamus...
    hmm jalan2 cnie jap

    ReplyDelete
  2. *f@r@h: tu la psl.klu bkk kamus belom tentu bley translate mcm en.google.

    cik farah sehat ke?

    ReplyDelete
  3. nasib baik ader google translator..hehehe
    sini pun hujan jugak..lebat pulak tu..~

    ReplyDelete
  4. *Afsar: btl tu bro. juz type isi surat tu.t truz translate ke BI. mmg sgt memudahkan...

    ujn2 ni tdo best la. tp klu da kat opis nk tdo pe nye.hehe^^

    ReplyDelete
  5. waa... sematlah gambar yg first tu.. :)

    ReplyDelete
  6. *k e y r i: pic panorama KL ke?

    ReplyDelete
  7. dah brapa hari tak hujan ni..panas!!!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum

    cantik gambar tu

    ReplyDelete
  9. kdg2 taip kat google translate pon bukn nye btul sgt..nnti laen pulak yg di translate nye, hehehe

    ReplyDelete
  10. suruh die balas dalam bahase melayu lak . HAHA

    ReplyDelete
  11. cantiknye gambar tu..
    kerja di mana nie?

    ReplyDelete
  12. *biha a.k.a PETOM: btl tu. besenye klu translate dlm malay la.laen mcm klu bace.x sume btl.huhu

    ReplyDelete
  13. *Aida Omar: Kje kat bangunan TH Selborn. Jln Tun Razak. Tau ka?

    ReplyDelete
  14. pergh, dah macam duta kawan aku sorang ni. haha..

    ReplyDelete
  15. uih, ingatkan bahasa Perancis. Keje kt mane ni ek? :) Follow in blogg..;p

    PANAS | Saman bergambar bermula 1 Mei.

    ReplyDelete
  16. *Ries Lee: mcm je.tp bkn duta pon^^

    ReplyDelete
  17. *Shairazi Saidin: kje kat KL je.moh la dtg opis.aku blanje mkn.muahahaha^^

    ReplyDelete
  18. *Afsar: sbr je la.t ujn la tu.Insya-ALLAH

    ReplyDelete
  19. *keciknyer: hahaha.xpnh dibuat org.kompom lawak wei^^

    ReplyDelete
  20. cantiknya gambar.memang terror amik gmbr eyk.bertuahnya.hehe,,bahasa perancis,mana lah nak faham ye

    ReplyDelete
  21. *Rozuan Ismail: thx bro. xda la terror mane.bese2 je.

    ReplyDelete